Home > Bezsenność > Sposób na bezsenność
Bezsenność

Sposób na bezsenność

Problemy ze snem to bardzo popularna przypadłość współczesnego społeczeństwa. Wiele osób cierpi na bezsenność, ma problemy z zasypianiem, porannym wybudzeniem. Jest to bardzo poważny problem, który powoli wyniszcza nasz organizm, a zwłaszcza układ nerwowy. Osoba, która nie śpi w nocy jest permanentnie przemęczona, ma problemy z koncentracją, logicznym myśleniem. Im dłużej nie śpimy, tym konsekwencje tego są coraz bardziej nie do zniesienia. Jak pomóc sobie w tak dokuczliwej i męczącej przypadłości? Czy jedynym rozwiązaniem są leki?

Nie bagatelizuj problemu

Jeżeli zauważymy u siebie problem z zasypianiem powinniśmy od razu podjąć odpowiednie środki zaradcze. Osoba, która nie może zasnąć o normalnej porze bardzo się męczy przewracając się z boku na bok, w głowie kłębią się różne myśli. Jest to początek większych problemów. Na dobry sen składa się wiele czynników, to jaki tryb życia prowadzimy, jak się odżywiamy, czy jesteśmy aktywni fizycznie, czy chorujemy, przyjmujemy na stałe jakieś leki. Bardzo popularną przyczyną bezsenności jest dzisiaj także stres i napięcie, co zakłóca nasz spokój i uniemożliwia wyciszenie przed snem. Sięganie od razu za środki nasenne to błąd. Tabletki na sen są zwykle skuteczne, jednak często uzależniają. Z czasem zaśnięcie bez tabletki nie wchodzi w grę. Zamiast leków powinniśmy zadbać o zwyczajne i rutynowe czynności przed snem.

Zacznij od podstaw

Przede wszystkim nie można pracować w łóżku, na łóżku, a nawet w sypialni, która ma stać się naszym azylem i oazą spokoju. Należy zadbać o miłe i przyjemne otoczenie – pastelowe i delikatne kolory – raczej unikajmy czerwieni i różu, które działają pobudzająco na nasze zmysły. Świeża pościel przepuszczająca powietrze. Wyprofilowany i przystosowany do naszych potrzeb materac. Przed pójściem spać powinniśmy wpuścić świeże powietrze do pomieszczenia. Jeżeli mamy w sypialni telewizor to go wynieśmy, nocne programy telewizyjne z pewnością nie pomogą nam się wyciszyć. Wskazana jest także izolacja od telefonów komórkowych. Ostatni posiłek powinniśmy zjeść 4-5 godzin przed snem. Wczesnym wieczorem zalecane są ćwiczenia lub spacer na świeżym powietrzu, wszystko zależy od tego jaki tryb życia prowadzimy. Z tradycyjnych metod z pewnością nie zaszkodzi szklanka ciepłego mleka z miodem. Jeżeli mocno się stresujemy możemy przed snem zażyć lek ziołowy uspokajający, który pomoże się nam wyciszyć. Tabletek na sen starajmy się raczej unikać.

Dodaj swoją opinię

Adres email nie będzie publikowany. Wypełnij wymagane pola *

*