Home > Ćwiczenia > Nowa choroba cywilizacyjna
Ból pleców

Nowa choroba cywilizacyjna

Współcześnie bardzo duża liczba osób pracuje przy biurkach. Zwykle jest to praca przy komputerach lub telefonach – bardzo popularne dzisiaj call center . Nie zawsze jest chwila na krótki spacer, ewentualnie przerwa na lunch lub obiad, ale posiłki raczej spożywamy na siedząco. Coraz więcej osób ma przeciążony kręgosłup, skarży się na nieznośne bóle. Przypadłości związane z kręgosłupem stały się chorobą cywilizacyjną. Jeżeli prowadzimy siedzący tryb życia powinniśmy podjąć pewne działania, aby zapobiec jego poważnym konsekwencjom. Trzeba wprowadzić pewne zmiany, póki nie jest za późno.

Ćwiczenia biurowe

Podstawą jest aktywność fizyczna. W pracy biurowej nie zawsze jest czas i miejsce na ćwiczenia, dlatego powinniśmy sami stworzyć sobie ku temu warunki i zorganizować parę wolnych minut. Jeżeli czujemy bóle kręgosłupa, dyskomfort podczas siedzenia trzeba zmienić pozycję. Będąc w miejscu pracy możemy się przeciągnąć, przespacerować po pomieszczeniu – przespacerować się do łazienki, po kawę. Istnieje wiele ćwiczeń, któe możemy wykonać siedząc. Możemy zrobić skręty tułowia, które nieco ulżą w bólach lędźwi, krążenia barków, rozciąganie klatki piersiowej, co zmniejszy ucisk w odcinku piersiowym. Zalecane są krążenia głowy, rozmasowanie barku, to z pewnością nas nieco rozluźni. Jeżeli czujemy się skrępowani w towarzystwie współpracowników, może powinniśmy im zaproponować wspólną gimnastyką, z pewnością czują się równie zmęczeni i obolali siedząc przy biurku przez wiele godzin.

Aktywność w czasie wolnym

Przy siedzącym trybie pracy musimy zadbać o aktywne spędzanie czasu po zawodowych obowiązkach. Jeżeli lubimy i potrafimy pływać wykupmy karnet na basen. Pływanie jest sportem, który wzmacnia mięśnie kręgosłupa. Na siłowni trzeba poradzić się trenera jakie ćwiczenia nie będą obciążać kręgosłupa tylko ulżą w naszych bólach i go usprawnią. Możemy wybrać się na jogę, fitness opcji jest na prawdę wiele, wystarczy wygospodarować trochę czasu i oczywiście zainwestować w swoje zdrowie. Jeżeli nie możemy pozwolić sobie na płatne formy aktywności, sami wykonujmy ćwiczenia na kręgosłup w domu. Wiele satysfakcji przynosi też tak zwany jogging, czyli bieganie, które robi się bardzo popularne w naszym kraju. Pamiętajmy, że kręgosłup jest niezwykle ważny, a jego schorzenia mogą utrudnić nam codzienne i normalne funkcjonowanie, dlatego działajmy i zapobiegajmy tego rodzaju problemom.