Home > Bezsenność > Bezcenny sen
Bezsenność

Bezcenny sen

Bezsenność to bardzo poważny problem. Coraz więcej osób skarży się na zaburzenia snu. Skutki braku snu niezwykle obciążają nasz organizm. Człowiek, który się nie wysypia lub wcale nie śpi nie może normalnie funkcjonować. Podczas snu nasz organizm się regeneruje, wycisza, relaksuje i resetuje po to, aby rano wstać wypoczętym i zmobilizowanym do działania z trzeźwym i gotowym na wyzwania umysłem. Osoby niewyspane z pewnością nie mają takiej energii na cały dzień. Jakie są zatem przyczyny tej męczącej dolegliwości? Gdzie szukać pomocy?

W czym tkwi problem?

Zapotrzebowanie na sen jest zależne od człowieka. Jak dobrze wiemy najwięcej snu potrzebują noworodki i małe dzieci, z wiekiem ta potrzeba maleje. Optymalna ilość snu w ciągu doby dla dorosłego człowieka wynosi od 7 do 9 godzin. Oczywiście wszystko zależy od tego jaki styl życia prowadzimy, jak bardzo jesteśmy zmęczeni fizycznie, psychicznie, w jakich warunkach pracujemy i jak spędzamy czas wolny. Zaburzenia snu zwykle wynikają ze stresu, napięcia, problemów ze zdrowiem fizycznym lub psychicznym. W dzisiejszych czasach jedną z najczęstszych przyczyn bezsenności jest depresja, stany lękowe, przygnębienie oraz wspomniany już stres związany z bardzo intensywnym życiem zawodowym. Wiele osób ma także problemy ze snem z powodu fizycznego bólu głowy, kręgosłupa, stawów czy innych narządów. Świadczy to zwykle o poważnych schorzeniach. Jak widzimy przyczyn jest bardzo dużo. Co możemy z tym zrobić?

Jak sobie poradzić?

Sposobów na bezsenność jest wiele, najważniejsze jest odkrycie prawdziwej przyczyny naszego problemu. Współcześnie częściej zaburzenia snu wynikają z problemów natury psychicznej. Nie powinniśmy się wstydzić tego, że cierpimy na depresję czy załamanie nerwowe, dzisiaj są to takie same choroby jak grypa i przeziębienie. Bezsenność jest jedną z poważniejszych objawów takich właśnie chorób, dlatego powinniśmy poradzić się specjalisty. Na początku wystarczy lekarz pierwszego kontaktu, który zadecyduje jak poważny jest problem i ewentualnie pokieruje nas na dalsze leczenie. Nie powinniśmy na własną rękę sięgać po tabletki na sen, ponieważ większość z nich uzależnia. Jeśli problem wynika z codziennego stresu i napięcia, można zażyć ziołowe suplementy lub napary przed pójściem do łózka, takie środki pomagają się wyciszyć, zrelaksować i uspokoić. Dodatkowo parę godzin przed snem możemy pójść na spacer lub jogging aby trochę zmęczyć organizm. Dobrze jest zjeść ostatni posiłek maksymalnie 4-3 godziny przed snem. To jedne z wielu metod na problemy ze snem. Pamiętajmy, że snu nie zastąpimy niczym innym.

2 komentarze

  1. Mi na problemy z bezsennością teściowa doradziła popijać meliskę wieczorem, fajnie uspokaja i pozwala skupić mysli. O wiele łatwiej sie dzięki niej zasypia. Polecam spróbować!

    • Meliska dla mnie jest za słaba 🙂 delikatne leki ziołowe poprawiają samopoczucie, np persenowe 🙂 No ale, wszystko zależy od problemów ..

Dodaj swoją opinię

Adres email nie będzie publikowany. Wypełnij wymagane pola *

*